ျမိဳခမီ လူမ်ိဳးတုိ႔၏ ေနာက္ခံသမုိင္း (အပိုင္း-၃)
ထုိ႔ေၾကာင့္ “ခမိ” ဟူေသာ ေဝါဟာရ၏ရင္းျမစ္ကုိ စစ္ေဆးၾကည့္ရန္ လုိအပ္လာပါသည္။ “ျမဳိ” ေဝါဟာရမ်ားအတြင္း၌ ရွာေဖြၾကည့္ေသာအခါ “ခူ” ဟူေသာ ေဝါဟာရ၊ “အမိန္” ဟူေသာေဝါဟာရမ်ားကုိ ေတြ႔ရွိရသည္။ “ခူ” ဟူေသာေဝါဟာရသည္ “မုိး၊ မုိးေကာင္းကင္၊ ေက်းရြာ၊ ပုိင္နက္၊ တုိင္းျပည္” ဟူေသာ အနက္မ်ားကုိ ေဆာင္ပါသည္။
“အမိန္”
ဟုူေသာေဝါဟာရသည္ “ပုိးမႊား၊ အသက္ရွိျခင္း၊ ေသးေကြးျခင္း၊ ရြရြစိစိျဖစ္ျခင္း၊ မ်ားျပားရႈပ္ေထြးျခင္း” စသည့္ အနက္မ်ားကုိ ေဆာင္ပါသည္။ ၎ေဝါဟာရႏွစ္လုံးကုိေပါင္းစပ္ၾကည့္ေသာအခါ “ခုအမိန္”
ျဖစ္လာသည္။
“ခုအမိန္”
အဓိပၸါယ္မွာ
၁။ မုိးေကာင္းကင္ေအာက္၌ ေသးေသးေကြးေကြးႏွင့္ မ်ားျပားရႈပ္ေထြးစြာ ရွင္သန္လွဳပ္ရွားေနၾကေသာ သက္ရွိမ်ား
၂။ တုိင္းျပည္ ပုိင္နက္ နယ္ပယ္အတြင္း၌ ေသးေသးေကြးေကြးႏွင့္ မ်ားျပားရွဳပ္ေထြးစြာ ရွင္သန္လွဳပ္ရွားေနၾကေသာ လူမ်ိဳးမ်ား ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
ထုိအနက္မ်ားသည္ အထက္၌ဆုိခဲ့ေသာ အနက္သေဘာကုိ အက်ံဴးဝင္ ျခဳံငုံမိေစႏုိင္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ခမိ” ဟူေသာေဝါဟာရသည္ “ခုအမိန္” ဟူေသာ ေဝါဟာရမွေျပာင္းလဲ ဆင္းသက္လာေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။ ေျပာင္းလဲလာပုံမွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္ပါသည္။
ခုအမိန္္ - ခမိ
ခု - ခ
အမိန္ - မိန္
မိန္ - မိ
ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
ထုိအခါ “ခမိ” လူမ်ဳိး၏ အဓိပၸါယ္မွာလည္း တုိင္းျပည္ ပုိင္နက္အတြင္း၌ ေသးေကြး မ်ားျပားစြာ ရွင္သန္လွဳပ္ရွားေနၾကေသာ လူမ်ဳိးဟူ၍ ျဖစ္လာသည္။ ဤအနက္သည္ “ခမိ” ဟူေသာ အရည္ညႊန္းခံ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး၏ သြင္ျပင္ လကၡဏာမ်ားကုိ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ ဆီေလ်ာ္သည့္ အနက္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ ပလက္ဝျမဳိ႕နယ္ရွိ ခူမီးမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား၏ “ခမိ” အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ႏွင့္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ တူညီသည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။
“ျမဳိ” လူမ်ဳိးတုိ႔၏ ဆင္းသက္လာရာ လမ္းေၾကာင္းကုိ ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႔ရသည္။ ဘာသာစကားအရ ျမဳိလူမ်ဳိးမ်ားသည္ တိဘက္-ျမန္မာ အႏြယ္ဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႔ တရုတ္ႏိုင္ငံ အေနာက္ေျမာက္ဘက္မွ တစ္ဆင့္ ေျမာက္ဘက္သုိ႔ ေရြ႕လ်ားလာျပီး ၎မွတစ္ဆင့္ ဝင္ေရာက္လာၾကဟန္တူပါသည္။ အခ်ဳိ႕ပညာရွင္မ်ား၏ အယူအဆအရ ျမိဳလူမ်ဳိးဟု အမည္တြင္လာမည့္ လူစုသည္ မြန္ဂုိေဒသမွ တစ္ဆင့္ အေနာက္မဇိၥဳမေဒသသုိ႔ ဟိမဝႏၲာေတာင္တန္းကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ျပီး ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံေတာင္ပုိင္းေဒသမ်ား တေလ်ာက္ စုရုံးအေျခခ် ေနထုိင္ခဲ့ၾကဟန္ တူပါသည္။
ေရွးက “ျမိဳ” တုိ႔ေဒသမွာ ေရရွားပါးသျဖင့္ ဆည္ေရ တာတမံမ်ား တူးၾကရသည္။ အိႏၵိယ လူမ်ဳိးမ်ားက ထုိတာတမံမ်ားကုိ “ဗႏၶရဗန္” ဟုေခၚၾကသည္။ ဗႏၶရ = ေမ်ာက္၊ ဗန္ = ဆည္ အဓိပၸါယ္မွာ “ေမ်ာက္ဆည္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဗႏၶရဇာတိ၊ ဗႏၶရဗန္ ဟူေသာ စကားလုံးမ်ားသည္ ေရွးက်ေသာ မဇိၥဳမေဒသသုံး စကားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ “ေမ်ာက္လူမ်ဳိး”၊ “ေမ်ာက္ဆည္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ေရွးက ျမိဳလူမ်ဳိးတုိ႔သည္ အလ်ား (၁၂) ေတာင္၊ အနံ (၁) ေတာင္ခန္႔ရွိေသာ ေတာင္ရွည္ပုဆုိးကုိ ဝတ္ဆင္ၾကပါသည္။ ဝတ္ဆင္ပုံမွာ တစ္စြန္းျဖစ္ေသာ ေရွ႕ဆံျမီးကုိ အတုိထား၍ ေနာက္တစ္စြန္းကုိ ခါးေတာင္းက်ိဳက္ျပီး ေနာက္ဆံျမီးကုိ အရွည္ထား၍ ဝတ္ဆင္ၾကပါသည္။ ဆင္းရဲသားမ်ားသည္ ေနာက္ဆံျမီးကုိ ေျမၾကီးေပၚမွ တစ္ေတာင္ခန္႔ လူးလိမ့္တြဲလဲက်ေအာင္ ထားတတ္သည္။ ေတာင္မင္းၾကီးျဖစ္လွ်င္ ေနာက္္ဆံျမီးကို (၅) ေတာင္ခန္႔ ထား၍ ဝတ္ၾကသည္။ ေတာင္မင္းၾကီးျဖစ္လွ်င္ ျမိဳလူမ်ဳိး (၃) ေယာက္တုိ႔က အျမီးကုိ ေပြ႔မျပီး လုိက္ၾကရသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ အျမီးအရွည္ထားေသာေၾကာင့္ မဇိၥဳမေဒသ (အိႏိၵယလူမ်ဳိး) မ်ားက ဗႏၶရဇာတိဟု ေခၚၾကသည္။ ဗႏၶရဇာတိသည္ ေမ်ာက္မ်ဳိးဟု ဆုိျခင္းျဖစ္သည္။
အထက္ပါသုုံးသပ္ခ်က္ကုိ ခိုင္လုံေစသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ
ဤေဒသတြင္ သမုိင္းမတင္မီေခတ္ကတည္းက ျမန္္မာႏုိင္ငံ အျခားေဒသမ်ားမွာကဲ့သုိ႔ပင္ ဘီလူးဟုသိေနၾကေသာ ၾသစၾတလိြဳက္ လူမ်ဳိးႏြယ္ဝင္မ်ား ေနထုိင္ခဲ့ဟန္ တူေလသည္။ ယင္းေရွးလူတုိ႔ ေနထုိင္ခဲ့ရာသုိ႔ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးတူစုမ်ားသည္ ေျမာက္ဘက္ မဏိပူရေလာက္မွစ၍ ေတာင္ဘက္ ရခုိင္ကမ္းေျမာင္ေဒသအထိ ေျမာက္မွ ေတာင္သုိ႔ ကုလားတန္ႏွင့္ ေလးျမဳိ႕ျမစ္ဝွမ္း မ်ားသုိ႔ ေရြ႕လ်ားေျပာင္းေရြ႕ သြားလာေနထုိင္ခဲ့ၾကေပသည္။ ေျမာက္မွ ဆင္းလာသူတုိ႔သည္ ပင္လယ္ကို ရင္ဆုိင္တုိးရေသာအခါ အေနာက္ေျမာက္ဘက္ဆီသုိ႔ တစ္ဖန္ ေရြ႕ခဲ့ၾကျပန္သည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ေရွးေဟာင္း မ်ဳိးတူစုတုိ႔သည္ စစ္တေကာင္းေတာင္တန္း ေဒသ (အေရွ႕ပါကစၥတန္) သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ၾက၏။ ေရွးအက်ဆုံးဟု ယူဆရသူတုိ႔မွာ မရိုမ်ား၊ သက္မ်ားႏွင့္ ခ်င္းအစုဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
“ျမိဳ” အမည္တြင္လာမည့္ လူမ်ဳိးမ်ားသည္ အေနာက္ မဇိၥဳမေဒသတြင္ ျမိဳ႕ျပ တည္ေထာင္ျပီး ေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္ဟု ယူဆရပါသည္။ မဇိၥဳမေဒသ ျမိဳ႕ျပႏုိင္ငံမ်ားထဲတြင္ ကုႆဝတီျပည္သည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤ တုိင္းျပည္ကုိ ဘုရင္ ဝရဗမၼတူမင္းၾကီး အုပ္စုိးခဲ့သည္ဟု ဆုိပါသည္။ ထုိစဥ္က မည္သည့္ လူမ်ိဳးဟု ေခၚတြင္သည္ကုိ မသိရပါ။ သုိ႔ရာတြင္ ယင္းအခ်ိန္ကာလသည္ အေနာက္မဇိၥဳမေဒသ၌ အာရိယဥ္ ယဥ္ေက်းမႈ မထြန္းကားမီ ကာလျဖစ္မည္ဟု ဆုိႏုိင္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ အာရိယဥ္ ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားစ အခ်ိန္္တြင္ အေနာက္မဇိၥဳမေဒသရွိ ျမိဳ႕ျပတုိင္းျပည္မ်ားမွာ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အယူအဆကြဲျပားလာမႈေၾကာင့္ အခ်င္းခ်င္း စစ္တုိက္အႏုိင္ယူၾကသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ စစ္မက္ျပဳ၍ အႏုိင္အထက္ျပဳၾကေသာ အခ်ိန္တြင္ ကုႆဝတီျပည္ၾကီးကုိလည္း အျခားတစ္ပါးေသာ မင္းမ်ားက စစ္ခင္းေလသည္။ ျပည္ၾကီးပ်က္စီး၍ ဘုရင္ တုဓမၼတူသည္လည္း ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ရေလသည္။
“ျမိဳ” လူမ်ဳိးဟု အမည္တြင္လာမည့္ လူစုကို မင္းၾကီး၏သားေတာ္ ေခၚ စာပတိ ဦးေဆာင္ကာ ေျမာက္ဘက္ အာသံျပည္သုိ႔ ခုိလွဳံရန္ ထြက္ေျပးလာခဲ့ၾကသည္။ ၎အားသံျပည္၌ ေနစဥ္အတြင္း မိမိတုိ႔လူစု မျပိဳကြဲေစရန္ႏွင့္၊ သဘာဝေဘးအႏၲရယ္၊ သားရဲတိရစာၦန္မ်ား၏ ရန္မွကာကြယ္ရန္ အလုိ႔ငွာ ျခံစည္းရိုး (၇) ထပ္ကာရံျပီး ေနထုိင္ခဲ့ၾကေလသည္။
မင္းသား ေခၚ စာမတိသည္ မိမိ၏ ေနာက္လုိက္အေပါင္းအပါမ်ား စားဝတ္ေနေရး ခက္ခဲလာသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ အာသံျပည္တြင္ ဆက္လက္ေနထုိင္ခြင့္ မရေတာ့၍ လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ လူစုမ်ားကုိ ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာ ေဒသမ်ားသုိ႔ ထြက္ခြါသြားလာခြင့္ ျပဳခဲ့ရေလသည္။ ဤသည္ကုိ ျခံစည္းရိုးအတြင္းမွ ထြက္ခြါျပီး အုိးသစ္အိမ္သစ္ ထူူေထာင္ျခင္းဟု သတ္မွတ္္ခဲ့ၾကေလသည္။ လူစုခြဲ၍ အုိးသစ္အိမ္သစ္ထူေထာင္ရန္ လာၾကေသာ လူအမ်ားစုမွာ အခ်ိဳ႕ကကုလားတန္ျမစ္ဖ်ားေဒသမွာ အေျခစုိက္ေနထုိင္ခဲ့ျပီး၊ ယင္းမွ ျမစ္ရိုးအတုိင္း စုန္ဆင္းလာၾကသည္။ အခ်ိဳ႕မူကား အာသံျပည္ေတာင္ဘက္သုိ႔ အနည္းငယ္ ဆင္းလာျပီး ကလက္ေခ်ာင္းမွ ဝင္ေရာက္လာၾကသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ဥႆလင္းေခ်ာင္းမွ ဝင္ေရာက္လာၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က ခ်င္းလက္ေခ်ာင္း အတုိင္း စုန္္ဝင္လာၾကသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ပလက္ဝႏွင့္ မတူပီနယ္စပ္ရွိ ခန္းလုံးေတာင္သုိ႔ ေရာက္လာျပီး ဆမီးေခ်ာင္း၊ မီးေခ်ာင္း၊ ရန္ေခ်ာင္းႏွင့္ သရီေခ်ာင္း (သေရေခ်ာင္း) အတုိင္း စုန္ဆင္းလာၾကသည္။
ထုိေဒသတြင္ မ်ားစြာေနထုိင္ခဲ့ၾကေလသည္။ ထုိသုိ႔ ကုလားတန္ျမစ္ႏွင့္ ပ်ံ႕ႏွ႔ံေနထုိင္ခဲ့ရာ၌ ျမစ္ကမ္းတေလွ်ာက္ျဖစ္ေသာ ပလက္ဝျမဳိ႕နယ္၊ စက္ျပတ္ျပင္ ထက္ဝန္းက်င္၊ ခ်င္းလက္ဝ၊ ဥႆလင္းေခ်ာင္း၊ အထက္ဗလုိင္ စသည့္ေဒသ တစ္ဝုိက္တြင္လည္းေကာင္း၊ ဥႆလင္းေခ်ာင္း၊ ခ်င္းလက္ေခ်ာင္း၊ ကလက္ေခ်ာင္းထဲတြင္ လည္းေကာင္း ျပန္႔က်ဲ အေျခခ်ေနထုိင္ ခဲ့ၾကသည္။ ထုိမွ တစ္ဖန္ ဒလက္ေမ၊ ဝက္တူးေသာင္၊ ေအာက္ဘလွဳိင္၊ ကူဝ ေဒသမ်ားသုိ႔ ပ်ံ႕ႏွ႔ံ ေနထုိင္ခဲ့ၾကေလသည္။
“ျမိဳ” လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ပလက္ဝျမိဳ႕နယ္သုိ႔ အေစာဆုံး ေရာက္ရွိ အေျခခ် ေနထုိင္ခဲ့ၾကေလသည္။ ျမိဳမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားသည္ ပလက္ဝျမိဳ႕နယ္သုိ႔ အေျခခ်ျပန္႔ႏွံ႔ေနထုိင္စဥ္ မင္းသား ေခၚစာပတိသည္ ဟုန္ေလာ္ အမည္ရွိ အမ်ဳိးသမီးႏွင့္ လက္ဆက္ထိမ္းျမားျပီး အထက္ဘလွဳိင္ေဒသတြင္ မင္းအျဖစ္ စုိးစံခဲ့ေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဤအထက္ဘလွိဳင္ေဒသ၌ မည္မွ်ၾကာေအာင္ အေျခခ်ေနထုိင္ခဲ့သည္ကုိမူ မသိရွိႏုိင္ေခ်။ “ျမိဳ” သင္းၾကီး ေအာင္လာသည္ မီးဝေအာက္ေဒသတစ္ခုတြင္ အေျခခ်ေနထုိင္ျပီး မာရယုမင္းသားအား ေကာက္ယူေမြးစား ႏုိင္ခဲ့ျခင္းကုိ ေထာက္လွ်င္ ပလက္ဝေဒသမွ ကုလားတန္ျမစ္ေအာက္ဘက္သုိ႔ စုန္ဆင္းအေျခခ် ေနထုိင္ခဲ့ၾကျပီဟု ယူဆႏုိင္ပါသည္။
ရခုိင္ရာဇဝင္မ်ား၏ ေဖာ္ျပခ်က္အရ မာရယုမင္းသားသည္ ပထမဓညဝတီကုိ ဘီစီ ၃၃၂၅* ခန္႔က တည္ေထာင္ခဲ့သည္ကုိ ေထာက္လွ်င္ “ျမိဳ” လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႔ စတင္ဝင္ေရာက္သည့္ ကာလမွာ ဘီစီ ၄၀၀၀ မွ ၃၅၀၀ အတြင္း ျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ ပလက္ဝျမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ ကုလားတန္ျမစ္ရိုးအတုိင္း ေအာက္ဘက္သုိ႔ စုန္ဆင္းလာရျခင္းသည္ ေနာက္ပုိင္းမွ တစ္ျခားေသာလူမ်ဳိးမ်ား တုိးဝင္လာမႈေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ စစ္မက္ျပဳ၍ နယ္ခ်ဲ႕တုိးဝင္လာမႈေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာျဖစ္သည့္ ေျမညီျပန္႔ျဖဴးေသာ ေဒသမ်ားသုိ႔ တုိ႔ခ်ဲ႕အေျခစုိက္လုိသည့္ အတြက္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ မတူပီျမိဳ႔နယ္ ခန္းလုံးေတာင္ေဒသမွ စေဖြေတာင္တန္း၊ ကယက္ေတာင္တန္းေဒသမ်ားႏွင့္ ဆမီးေခ်ာင္း၊ မီးေခ်ာင္းေဒသမ်ားသုိ႔ စုန္ဆင္းအေျခခ်ေနထုိင္သူမ်ားသည္ ေနာက္ပုိင္းမွ တုိးဝင္လာသည့္ လူမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ားကုိ အေတာ္အတန္္ ခုခံႏုိင္ဟန္ရွိပါသည္။ ထုိေဒသမ်ား၌ ႏွစ္ရွည္ၾကာစြာ အေျခခ်ႏုိင္ခဲ့ဟန္္ တူပါသည္။ ယကတ္ေတာင္စခန္းတြင္ “ျမိဳ” မင္းၾကီး ခုေနာန္္တိန္းသည္ ျမိဳ႕ရြာတည္ေဆာက္ကာ ျခံစည္းရိုး (၇) ထပ္ျဖင့္ အခုိင္အမာ ထီးနန္းစုိက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ “ျမဳိ႕” မင္းၾကီး ခုေနာန္တိန္းတြင္ ပါစိန္္၊ ပါငန္ ဟူေသာ သားႏွစ္ပါးရွိျပီး ေက်ာက္ပန္းေတာင္း အနီးတဝုိက္တြင္ ျမဳိ႕ရြာ တည္ေထာင္ခဲ့ေၾကာင့္ “ျမဳိ” ေရွးလူၾကီးသူမတုိ႔ အစဥ္အလာ ေျပာစကားအရသိရပါသည္။
က်မ္းကိုးစာရင္း
1- ေမာင္စာေခါင္၊ ျမိဳဘာသာစကား၊ စာ-၁၅
2- Shafer Robert, “The Linguistic Relationship of Mru” Journal of Burma Research Society, vol.xxi . 1941. P.60
3- John Stuart, Burma through the cehturies, London, Kagan Paul Trench, Turbner. 1910. P.1
4- ေမာင္ေမာင္တူ၊ ျမဳိလူမ်ိဳးစု
5- လွထြန္းျဖဴ၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိ လူမ်ိဳးစုမ်ား အေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္္၊ စာေပ ပုံႏွိပ္တုိက္၊ ၁၉၈၀၊ စာ-၂ (ေနာက္ကုိးကားလွ်င္ လွထြန္းျဖဴ၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ လူမ်ဳိးစုမ်ား)
6- (က) အေျချပ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္း၊ အတြဲ (၁)၊ ရန္ကုန္၊ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ၊ ၁၉၇၀၊ စာ-၁၉၄ (ေနာက္ကုိးကားလွ်င္၊ အေျချပျမန္္မာႏုိင္္ငံေရး သမုိင္းဟု ေဖာ္ျပပါမည္)
(ခ) Dr.Daw Thin Kyi, Arakanese Capital: A Preliminary Survey of their Geographic Siting, JBRS, L111, ii, Dec, 1970, p-4
7- လွထြန္းျဖဴ၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိ လူမ်ဳိးစု၊ စာ-၂၇
8- ယင္း၊ စာ-၂၇
9- တုိင္းရင္းသားရိုုးရာ ဓေလ့ထုံးစံမ်ား (ခ်င္း) စာ-၆၇
10- ေမာင္ေမာင္တူ၊ ျမဳိလူမ်ိဳးစု၊ လက္ေရးမူ
11- ပလက္ဝျမိဳ႕နုယ္ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္း၊ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ၊ ၁၉၇၆၊ စာ-၁၀
12- လွထြန္းျဖဴ၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိ လူမ်ိဳးစု၊ စာ-၂၈
*အေျချပ ျမန္မာႏုိင္ငံေရး သမုိင္းတြင္ ဘီစီ- ၂၆၆၆ ခန္႔ဟု ေဖာ္ျပသည္။
13- ေမာင္ေမာင္တူ၊ ျမိဳလူမ်ိဳးစု၊ လက္ေရးမူ
ေဒါက္တာ ေက်ာ္သိန္း (ေျမာက္ဦး)
B.A (Hons. M.A Ph.D)
နည္းျပ
သမုိင္းဌာန
ရန္ကုန္တကၠသုိလ္
(၁-၃-၂၀၀၁၀ တြင္ လ/ထ ကထိက ရာထူးတုိးျပီး ၂၆-၇-၂၀၁၀
တြင္ကြယ္လြန္သည္)
0 comments:
Post a Comment